Näytetään tekstit, joissa on tunniste SLY. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste SLY. Näytä kaikki tekstit

sunnuntai 25. lokakuuta 2009

Viimeinen SLYn paketti

Viimeinen SLY-paketti saapui ja näytti tältä:




Silikoninen paistokinnas, ruokasoodaa, liivatelehtiä, vaniljasokeria, suklaatia, muffinssivuokia ja aivan ihania itsetehtyjä keksejä. Kiitos kaunis! Keksit olivat vähän kärsineet matkalla, mutta eihän se haittaa :) Ja oli niitä enemmänkin kuin vaan nuo kaksi kuvassa olevaa... Voisinkohan saada reseptin?

Salainen ystäväni oli Ria . Kiitos kaunis vielä kaikista kivoista paketeista!

sunnuntai 27. syyskuuta 2009

SLY-paketti syyskuu

Tälläisen paketin sain salaiselta leivontaystävältäni nyt syyskuussa:


Kakkukoristeita ja ihania talvi-koristerakeita, tuikkukynttilöitä ja tuikkukippoja. Kiitos taas tuhannesti ystäväiseni!

maanantai 24. elokuuta 2009

SLY yllätti

Osallistuin pienen tauon jälkeen taas SLYhyn. Paketti saapui viime viikolla:

Et kuule ystäväiseni usko, kuinka iloiseksi tulinkaan :) Ihana paketti, kerta kaikkiaan <3

Pursotinpussin sulkijoita (joita olenkin toivonut saavani), kivoja muotteja, suklaalehtiä, koristelugeeliä ja Pandan uutta Peach&Passion-suklaata (tätä en oo vielä kokeillutkaan). KIITOS paljon ystäväiseni!

perjantai 10. huhtikuuta 2009

SLY huhtikuu

Viimeinen, paljastava SLYn paketti saapui keskiviikkona. Taas löytyi paketista kaikkea kivaa:

On muottia, pikkuleipä-leikkuria ja kaikenlaista tarpeellista pikkuleipien tekoon. Pikkuleivät oli siis huhtikuun paketin teemana :) Ja pikkuleipä-reseptejäkin löytyi kokeiltavaksi.

Salainen ystäväni oli Kyökkipiika Kati. KIITOS tuhannesti kaikista ihanista lähetyksistä! <3 Tänään jo kokeilinkin ensimmäistä reseptiä :)

torstai 12. maaliskuuta 2009

SLY-maaliskuu

Eilen tuli postia myös salaiselta leivonta-ystävältäni. Maaliskuu teemana on makeiset ja saamani paketti näyttää tältä:


Voi, miten runsaan paketin sainkaan! On teetä, kaakaojauhetta, mantelijauhetta, tummaa ja valkoista suklaata, tuollainen suklaamuotti-levy, pursotinpullo (vai mikskä tätä kutsutaan?) ja karkkireseptejä (joita täytynee seuraavilla vapailla kokeilla...). Ja ystäväiseni, on pakko näyttää tyhmyyteni ja kysyä, onko nuo "setelit" niitä siirtokuvia suklaalle (mikä se oikee sana nyt sitten onkaan)?

Kiitos, tykkäsin paketista kovasti! <3

maanantai 23. helmikuuta 2009

Saatuja juttuja

Vihdoinkin hetki aikaa päivitellä tätä blogiakin... Miten nää vapaatkin kuluu näin vauhdilla??

Seuraavana vuorossa viime aikoina saapuneita juttuja ja niitä on melkomoisen paljon :)
Ensiksi kuvaa (vaikkakin sumeaa) ihanasta SAYn paketista, joka viime viikolla kopsahti postilaatikkoon:


Kaikenlaista kivaa askarteluun, ihana mietelause-kirja ja tuollainen pussukka, joka sisälsi saippuaa yms. KIITOS tuhannesti ystäväiseni, oikein ihana lähetys :)
Seuraavaksi kuva toveri helmikuun lähetyksestä, viikko 3:



Kiitos Katja! Kivoja serviettejä lähetit ja tikkarikin hävisi alta aikayksikön :) Tosin ei omaan suuhuni - en ollut riittävän nopea ;)

Decomatsku-vaihto, viikko 3:



Kiitos Nina, käyttöön menevät! Neljännen viikon kuvakin miulla piti jossain olla, vaan en sitä nyt tähän hätään mistään löydä... Laitetaan se sitten myöhemmin :) Kiitos myös siitä!


Ja vähän ystävänpäivä-juttuja... Voi Willis, minkä teit! Tämä ylläri löytyi ystävänpäivänä postilaatikosta:


Ihanat! Kiitos! Vaikka oisit nyt samalla kertaa tullut kupposelle kuumaa ;)

Tämän paketin sain Marilta ystävänpäivän yllätys-vaihdossa:


Suklaata ja askartelutarvikkeita - mitä sitä ihminen muuta tarvitsisikaan ;) Kiitos Mari! Ja tuo heijastin on jo käytössä...

Ja viimeisenä, vaan ei suinkaan vähäisempänä, Ystävän yllätys-vaihdon lahjani Seijasiskolta


Ihanat sydän-sukat, valkosuklaa-lakuja, kortti ja pipityyny. Sukat jalassa viiletän lähes joka ilta, lakut olivat älyttömän hyviä (paitsi joku oli syönyt loppupussin kaapista...) ja pipipussi on tälläiselle "vaivaiselle" erittäin tarpeen :D Yhden pipipussin toinkin marraskuussa Tampereen messuilta, mutta se on keskimmäisen pojan omaisuutta. Nyt miulla on sitten oma :) Kiitos Seijasisko ihanasta yllätyksestä!

Ja SLYltä saapui ystävänpäiväksi sievä kortti (mihin ihmeeseen mie oon senkin kuvan tallentanut...) Kiitos kaunis!

Nonniin, siinä siis viime aikoina saatuja juttuja. Vielä olis päivitettävänä kaikenlaista valmistunutta, mutta sen taidan suosiolla jättää huomiseksi. Jos menis ja neulois vähän tuota kevätpäivän tasaus-huivia...

sunnuntai 8. helmikuuta 2009

SLY6 - helmikuun paketti

Joo-o, arvaatkaa vaan, pitikö osallistua uuteen SLYhynkin... No tottahan toki! ;)

Helmikuun teemana on muffinssit. Viikolla saapuikin paketti omalta salaiselta ystävältäni:

Muffinssivuokia, marsipaania, mansikka-suklaanamusia, tylla, WienerNougat Crushia ja ihana laukku-kortti. Kiitos ystäväni! Pikkuisen piti maistella noita uusia suklaanamuja (voi että oli hyviä). Huomenna loput niistä menevät maustamaan muffinsseja :)

lauantai 31. tammikuuta 2009

Tammikuun SLY-leivonnainen

Tammikuun SLY-leivonnaisessa olen käyttänyt SLY:ltäni Outilta saamaani keltaista marsipaania.





AURINKOINEN PRINSESSAKAKKU
----
pohja:
4 munaa
2dl sokeria
2tl leivinjauhetta
1,5tl vaniliinisokeria
1dl vehnäjauhoja
1dl perunajauhoja
---
täyte:
1 liivatelehti
2,5dl maitoa
1,5rkl Maizenaa
1,5rkl sokeria
2 keltuaista
2tl vaniliinisokeria
2dl kermaa vaahdotettuna
---
lisäksi:

1dl vadelmahilloa
n. 3dl vadelmia
(itse jätin vadelmat ja sokerin pois ja lisäsin vadelmahillon määrää...)
1rkl sokeria
pötkö marsipaania
0,5dl tomusokeria
2dl vaahdotettua kermaa
--------
Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Lisää keskenään sekoitetut kuivat aineet. Kaada taikina voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan ja paista uunin alatasolla 175 asteessa noin 30min. Peitä pinta paiston loppuvaiheessa foliolla, jos tummuu liikaa. Jäähdytä.
---
Valmista kiisseli. Liota liivatetta kylmässä vedessä n. 5 min. Sekoita maito, Maizena, sokerit ja keltuaiset teflonkattilassa. Sekoittele kiisseliä liedellä, kunnes se sakenee. Liuota liivate kiisseliin. Jäähdytä. Vatkaa lopuksi kiisselin rakenne rikki ja lisää siihen vaniliinisokeri ja kermavaahto.
Leikkaa pohja kolmeen osaan. Levitä alimmalle pohjalle hilloa. Murskaa vadelmat, mausta sokerilla. Levitä vadelmat hillon päälle. (itse laitoin tähän kerrokseen hilloa ja vaniljatäytettä) Laita toinen kakkulevy päälle ja sen päälle kiisseliä. Tämän päälle sitten se kolmas kakkulevy :)
Ohjeessa ei muuten neuvottu kostuttamaan pohjaa millään, mutta itse kostutin pohjia hiukan maidolla.
---
Vaivaa marsipaania hetki pöydällä, kunnes se pehmenee. Kauli marsipaanista tomusokerin avulla suuri pyörylä, joka ulottuu kakun reunojen ylitse. Kakun päälle ennen marsipaania laitetaan maustamaton, vaahdotettu kermavaahto. Levitä kermaa ohuesti myös kakun reunoille, mutta laita suurin osa kermasta keskellä kakkua "keoksi". Nosta kaulittu marsipaani kaulimen avulla kakun päälle, painele reunat tiiviiksi ja leikkaa lopuksi ylimääräiset marsipaanit reunoilta pois. Laita kakku jääkaappiin vähintään kolmeksi tunniksi. Rippottele pinnalle tomusokeria ennen tarjoilua.

torstai 22. tammikuuta 2009

Yllätyspostia

Huomenta kaikille! Tässä ennen lenkille lähtöä ajattelin laittaa kuvan ylläristä, joka jo pari päivää sitten tuli postissa, vaan on kaiken "kiireen" keskellä jäänyt esittelemättä...



Tälläisiä kivoja tarroja ja kortin sain uudelta SLYltäni. Salaisen leivontaystävän 6. kierroshan starttaa helmikuussa :) Kiitos sinulle ystäväiseni! Lähetys yllätti ja ilahdutti kovasti :)

keskiviikko 21. tammikuuta 2009

SLY5 - tammikuu

Tämän viimeisen SLY5-kierroksen kirjoituksen oli tarkoitus mennä tuonne vanhaan blogiin, vaan enpäs nyt saakkaan sinne kuvia lisättyä... Jotenka julkaistaan siis täällä :)

Eilen illalla postipoika toi viimeisen, paljastavan lähetyksen salaiselta leivontaystävältäni. Kylläpä olikin paketti taas täynnä kaikenlaista mukavaa:




Pieniä vaahtokarkkeja, turkin pippuri -crushia, keltaista marsipaania, lemon-lime -suklaata sekä tuollainen koristekuvio-sekoitus.
Kiitos sinulle Outi kaikista kivoista lähetyksistä! Jokainen on ollut tosi mieluinen :)
Nyt sitten ideoimaan, mitä kaikkea kivaa näistä aineksista syntyy ;)