Näytetään tekstit, joissa on tunniste valmista. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste valmista. Näytä kaikki tekstit

lauantai 12. helmikuuta 2011

Keisarin uudet sukat ja päivän piristys

Pikkuinen ukkelimme tarvitsi uudet, isommat villasukat.



Lanka: ikivanha Nalle Colori

Ohje: täältä

Eilen, juuri sopivasti kurjaa flunssaista päivää helpottamaan, saapui SNYn paketti:


Mustaa ja valkoista Seiskaveikkaa, valkoista suklaata, huovutettu pannunalunen ja silmukkamerkkejä. Kiitos ystäväiseni!

Lähdenpä tästä sairasvuoteelle (eli sohvalle) odottelemaan Putouksen alkua. Se on koko perheen suosikki ja niinpä meillä tälläkin hetkellä lyllertää lattialla pikkuinen Munamies, joka hokee mennessään "pieni muna, iso tielu" ja "olen jo ittenäinen muna ja ei poopotella".

sunnuntai 10. tammikuuta 2010

Hu huu...

Hu huu, onko siellä ketään? :D

Nämä pöllölapaset valmistuivat pari päivää sitten:


Ja myönnetään, kuva on oikein huono.

Lanka: Sandnes Alfa Glitter, n. 100g

Ohje: täällä

Kuvio ei oikeen tullut tuossa langassa niin hyvin esiin, kuin oisin toivonut. Onko kukaan tehty näitä ja mistä langasta, jos saanen kysyä?
Tykkään kuitenkin näistä kovasti ja ajattelin tehdä vielä itselleni toisetkin!
Jo viime vuoden puolella sain valmiiksi Baktuksen:


Kuvassa myös joku kalsari-Ville :D

Lanka: 7Veikka, 300 g+mustat reunat päälle
Tästä huivista tuli tooosi iso... Pienempikin ois riittänyt. Piristykseksi virkkasin vielä mustat reunat...

Viime vuoden puolella valmistui myös tämä huivi:


Oikeastaan tein näitä kaksi, toinen esikoiselle eri värisestä langasta.

Lanka: Novita Puro, jäätynyt karpalo 150g
Ohje: Novita syksy 2009

Siinäpä ne tärkeimmät tällä kertaa, nyt menen jatkamaan "Heja Sverige!"-projektia... ;)

sunnuntai 6. joulukuuta 2009

6. joulukuuta

Hyvää itsenäisyyspäivää! Itse saan kunnian viettää tämän itsenäisyyspäivän illan/yön töissä, vaan mikäs siellä on itsenäisyyttä juhlistaessa ;)


Tilda-toverikuun toisen adventin paketista paljastui seuraavaa:




Ihana, ihana, ihana! Kiitos Emeriikka! Ihana tuo sydään ja ihana tuo pipariukkeli, ihanan värisiä nuo kynttilän ja nauhat ja lintukoristeet ja kortti ja napit! Mie menin melkein ihan sekaisin, kun avasin paketin :D


Itse lähetin Emeriikalle tälläisen lähetyksen (joka nyt kalpenee kyllä roimasti itse saamani rinnalla...)



Tilda-kuusenkoriste ja kirjailtu nappipussi, johon laitoin nappeja sisälle sekä kortti, tiätty. Tää oli miun elämäni eka kirjailu... Mutta mukavaa puuhaa kyllä!


Tämän päivän joulukalenterin luukusta paljastui sininen kynttilä ja tildamaiseksi tuunattu tulitikkuaski:


Tykkään! Ja runokin siellä oli:

Kynttilästä valo loistaa

mielestäni murheen poistaa

Katson, nautin liekistä

sen hiljaisesta leikistä

Päästän valon sydämeen

rauhoittuen kaiken teen

Viettäkäähän lempeän rauhaisa itsenäisyyspäivä! Loppuun vielä kuva keskimmäisen poitsun aamulla koristelemista piparkakuista.




Hienoja, eikös? :D

lauantai 28. marraskuuta 2009

Sydämellisesti

Tälläisiä sydämiä valmistui äsken esikoisen partion joulumyyjäisiin:


Muistutan taas arvonnasta, muutama päivä on vielä aikaa osallistua. Tuolla muutamaa kirjoitusta alempana löytyypi.

Mukavaa viikonloppua! Tänään tämä tyttö tonttuilee pikkujouluissa ;D

keskiviikko 25. marraskuuta 2009

Pieniä, valmiita juttuja

Kovin on hiljaista tuolla arvonta-kirjoituksen kommenteissa... Kelatkaahan kirjoituksia jokunen alemmaksi ja käykääs jättämässä puumerkkiä! :D

Tälläinen kortti lähti eräälle synttärisankarille...



Mukaan hyppäsi myös tälläinen tildamainen neulatyyny:



Ja pari luistinta ihan omaksi ilokseni :)

sunnuntai 8. helmikuuta 2009

Vielä yksi ja sitten lasku :)

Vielä yksi päivitys tälle iltaa ja sitten LUPAAN ja VANNON että tää on tältä päivältä tässä :)

Ihan ensiksi, auttakee tyhmää! :) Oon saanut jos jonkinlaista tunnustusta viime aikoina, mutta en saa siirrettyä niiden kuvia tähän omaan blogiini... Jos joku vois vääntää rautalangasta, miten se Bloggerissa tapahtuu, niin oisin tosi kiitollinen :)

Viikon päästä elämä muuttuu taas, palaan takaisin työhöni. Tunteet on aika ristiriitaiset... Toisaalta on ihana päästä rakkaan ryhmäni pariin, joka on melkein kuin kakkos-perhe. Melkein, mut ei ihan ;) Meil on töissä yleensä aina tosi kivaa! Toisaalta, voi kuinka mielelläni oisinkaan ollut vielä kotona! Mutta lohtua tuo se, että pikkuinen saa viettää aikaa kotona hyvässä huomassa, isänsä kanssa :) Aika aikaansa kutakin, mutta haikeet on fiilikset, ei voi mitään...

Päivitystahtikin saattaa siksi hieman hidastua, mutta yritän ainakin nuo vaihdot päivittää jotakuinkin ajallaan... Mutta riippuu vähän työvuoroista, yövuorojen jälkeen kun menee päivä-pari vähän niinkuin sumussa kulkis :)
Asiaan, mm. tälläistä on tullut viikolla tehtyä... Osasta en oo näköjään vielä ottanut kuvaa, jääköön niiden päivitys myöhemmäksi...
Aloitin neulomaan Kevätpäivän tasaus-huivia, tässä on valmiina jo kolmas vihje (kuva on taas karsee...) Neljäs vihje on hyvää vauhtia valmistumassa. Lankana ihan perus-settiä, musta Novitan Wool.


Anutiinan Enkeli-decoon valmistunut sivu, Tildan tapaan:




Pari Tilda-etanaa...



Ja sydämiä ystävänpäiväksi :)


Jos jotakuta kiinnostaa, toinen etanoista on vailla kotia ja pari sydäntä ois kanssa joutilaina :) Voisin vaikka vaihtaa johonkin :)

Mut ei kai tässä sen kummempia, mukavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

lauantai 31. tammikuuta 2009

Tammikuussa pipoiltiin

Minäkin osallistuin tammikuun pipotteluun.


Kuukauden aikana valmistuivat nämä pään lämmittimet:


Pipo pikkuiselle

Lanka: TeeTee Primavera, 70g

Ohje: Moda numero 6/2008


Mario-myssy kukkakoristuksella

Lanka: Novitan Mambo, 110g

Lahjaksi menossa tämä myssykkä :)





Pipo esikoiselle
Lanka: TeeTeen alpakka (SNY:ltä saatu), 60g
Ohje: mukailtu sopivaksi Modasta 6/2008
Kuukauden saldo siis kokonaiset kolme pipoa...

torstai 15. tammikuuta 2009

Etana, etana näytä sarves

Koekappale Tilda-etanasta. Muuten onnistui ihan kivasti, mutta kun maalaamaan noita silmiä, nuppineulan pää heilahti ja tuloksena on nyt maxi-silmäinen etana (jolla on vähän ripsaria poskella...) :)



Näitä on saatava lisää...


tiistai 6. tammikuuta 2009

Arvonta suoritettu & valmiita käsitöitä

Jo eilenhän miun piti arvonnan voittaja tänne ilmoittaa. Mut en jaksanut bloggailla, kun päähän koski niin vietävästi. Arvonta on suoritettu, osallistujamäärä on tosi pieni. Tätä blogia ei taida lukea kovinkaan moni - mut onneksi joku kuiteskii :)

Arvonta suoritettiin niin, että kirjoittelin osallistujien nimet paperilapuille. Laput pipoon ja sieltä keskimmäinen poika poimi voittajan. Ja voittajahan on... TÄTTÄRÄRÄÄ....

Onnea voittajalle! Willis laitatko osoitteen miun s-postiin? Nyt taitaa kuiteskin olla niin, että tuun vierailemaan teidän postilaatikolle, kunhan saan siun palkinnon kasaan :) Jos vaan sopii :)


Sitten vähän valmistuneita juttuja. Nämä sukat valmistuivat jo aikaa sitten viime vuoden puolella, vaan enpä oo muistanut näitä esitellä.

Pitkät villasukat

Tai oikeestaan sellaiset "ryppyvartiset", mut mie tykkään niistä tolleen pitkinä :)

Ohje Novita talvi 2008

Lankana ruskeaa Novitan Nallea

Myös yhdet villikset on valmistuneet, nekin jo pitkän matkaa viime vuoden puolella.


Ja vielä peppukuva :)


Malli kestovaippainfolta

Tää on alunperin cargo-pituisten villisten ohje, mutta tein kuitenkin kokopitkät lahkeet. Samaten tein lahkeet ihan himpan verran leveneviksi :)

Lanka ihanaa Reggae Print 100% villaa

Tammikuussa myssyillään. Itsekin olen saanut pari pipoa viimeistelyä vaille valmiiksi. Myös yhdet sukat odottavat päättelyä. Jospa ne sais tässä lähipäivinä kuvauskuntoon :)

Olikohan vielä jotain... Ai niin! SNYlleni kiitos somasta sähköisestä kortista!

Nyt tää menis neulomaan...

keskiviikko 31. joulukuuta 2008

Lahjoja ja koristeita

No niin, polkaistaanpas tää blogi sitten ihan kunnolla käyntiin :) Vähänhän tää Bloggerin käyttö tuntuu miusta vaikeelle, jotenkin tuo kuvien lisääminen on aika hankalaa. Tai oikeestaan sen kuvan paikalleen saaminen...

Seuraavassa vielä joitakin jouluksi tehtyjä juttuja.


Lanka: Mandarin Petit (muistaakseni)


Vadelma-tiskirätti tällä ohjeella. Lankana AllHemp 6.

sekä

Pikasniikkerit 7Veikasta


Isoja huovutettuja sydämiä omaan kotiin koristeeksi

Tilda-lintusia
Ohje kirjasta Tildan talossa

Lisää lintusia, näitä tuli tehtyä tosi paljon...


Pari tildamaista nallukkaa

Ohje kirjasta Tildan talossa

Nämä Tilda-piparit matkasivat myös lahjoina maailmalle. Tosin tein näitä enemmänkin kuin kuvassa on. Olisin halunnut tehdä näitä myös omaan kuuseen, vaan aika ei sitten riittänyt-eikä voimat. Ehkä ensi jouluna sitten... Ohje kirjasta Satumainen Talvi.

Siinäpä ne taisivat kaikki ollakin. Siis ne, jotka muistin kuvata.

Lopuksi vielä... Olisi kiva, jos jättäisit itsestäni kommentin tähän postaukseen, siis jos joku tänne sattuu eksymään :) Kommentin jättäneiden kesken arvotaan pieni palkinto. Arvonta suoritetaan 4.1.2009

Lopuksi haluan toivottaa kaikille oikein hyvää uutta vuotta 2009!